Over uw aankoop is de wettelijke garantie van kracht, eventuele door ons extra aangeboden garanties doen daar niets aan af. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Natuurlijk zijn wij als verkoper verantwoordelijk voor het leveren van een goed product. Indien het product fouten bevat of wij een fout hebben gemaakt, zullen wij zorgen voor een vergoeding of vervanging van het product. Indien het product verkeerd is gebruikt, of het verkeerde product is besteld, kunnen wij een vergoeding vragen.


Garantie op matrassen

Op alle matrassen van matrasplaza.nl ontvangt u een 5 jarige afbouwende garantie (25 jaar garantie op veerbreuk*). De garantie is alleen geldig indien de onderhoudsadviezen van matasplaza.nl worden gehanteerd, zoals: het gebruik van een kwalitatieve molton, en dat er sprake is geweest van normale huishoudelijke gebruik.

*indien van toepassing

Garantie op topdekmatrassen

Op alle topdekmatrassen van matrasplaza.nl ontvangt u een 5 jarige afbouwende garantie De garantie is alleen geldig indien de onderhoudsadviezen van matrasplaza.nl worden gehanteerd, zoals: het gebruik van een kwalitatieve molton, en dat er sprake is geweest van normale huishoudelijke gebruik.

Afbouwende garantietermijn zoals hieronder staat:

1ste jaar: volledige garantie
2e jaar: volledige garantie
3e jaar: 1/3 afschrijving
4e jaar: 2/3 afschrijving
5e jaar: 3/3 afschrijving
na 5 jaar: Worden er voorrijkosten berekent

Garantie op uitverkoop

Op alle uitverkoopmodellen wordt 5 Jaar (gelijkmatige afbouwende garantie geboden. Deze garantie geldt niet voor uiterlijk of eventuele beschadigingen bij aflevering of afhalen van het product.

Garantie op verkleuring

Wanneer er sprake is van verkleuring hanteert matrasplaza.nl 3 Maanden garantie.

Garantie op beddengoed

Op alle beddengoed zoals dekbedden en kussen wordt 3 jaar afbouwende garantie geboden.


Garantie voorwaarden

Wanneer er sprake blijkt te zijn van materiaal- of fabricagefouten, zal het daaruit voortvloeiende defect hersteld worden volgens de matrasplaza.nl garantievoorwaarden. Indien een defect niet hersteld kan worden door matrasplaza.nl, wordt het product conform de voorwaarden vervangen door hetzelfde of, indien dat niet meer leverbaar is, door een gelijkwaardig product.

Aanspraak maken op garantie voor beschadigingen of gebreken die ontstaan zijn door ondoelmatig handelen (bijvoorbeeld door overbelasting), verkeerd of onoordeelkundig gebruik of door normale slijtage, worden uitgesloten.

Matrasplaza.nl kan enkel garantie verlenen mits de originele factuur voorgelegd kan worden, deze dient derhalve goed bewaard te worden. De garantieperiode is beperkt tot het leven van de eerste koper.


 

100 Dagen Omruilgarantie

Matras Plaza biedt voor alle (top)matrassen ‘100 dagen omruilgarantie’. Indien het matras bij de koper niet aan de verwachting voldoet, kan hij of zij het matras binnen 100 dagen omruilen tegen een ander type matras.

Wat houdt 100 Dagen omruilgarantie in?

Nadat uw nieuwe matras of topper bij u is geleverd, heeft uw lichaam 30 nachten de tijd nodig om aan het nieuwe matras of topper te wennen. Het kan daarom zijn dat u in deze periode nog niet zo goed slaapt als u verwacht had. Dat is een heel normaal proces, uw lichaam heeft namelijk de tijd nodig om te wennen. Is het na deze 30 nachten nog steeds het geval? Dan kunt u ons dit laten weten. Dan kunt u namelijk uw matras(kern) of topper(kern) omruilen voor een die beter bij uw behoefte past.

Mag ik gewoon op mijn matras slapen?

Tijdens de 100 dagen omruilgarantie mag u gewoon op uw matras of topper slapen. Omdat uw lichaam de tijd nodig heeft om te wennen aan uw nieuwe slaapcomfort vragen wij u om dit zelf 30 nachten te doen.

Geldt het omruilgarantie voor alle matrassen en toppers?

Jazeker, onze omruilgarantie geldt voor alle matrassen en toppers die bij ons zijn gekocht. De omruilgarantie geldt alleen niet voor onze outlet- en showroommodellen, klachten met betrekking tot maatvoering, beschadigde of bevuilde producten, of met de vermelding op de factuur `geen omruilgarantie`.

Wat kost de omruilgarantie?

Voor het omruilen van uw matras(kern) of topper(kern) vragen wij een bijdrage van € 79,00 voor administratieve handelingen, deze kosten zijn excl. verzendkosten van het nieuwe matras(kern) of topper(kern). Houd er ook rekening mee dat wanneer u kiest voor een matras of topper met hogere verkoopprijs, dat u het prijsverschil bijbetaalt, en wanneer u een voordelige kiest dit gebeurt met gesloten beurs.

Wat moet ik doen om mijn matras te laten omruilen?

Uw lichaam heeft ten eerste 30 nachten de tijd nodig om te wennen aan het nieuwe matras of topper, naar deze 30 nachten tot maximaal 100 dagen na factuurdatum kunt u aanspraak maken op uw omruilgarantie. U kunt hiervoor contact met ons opnemen om uw matras eenmalig om te ruilen voor een die beter bij uw wensen aansluit. Dit kunt u doen om uw klacht aan te geven via onze contactformulier of om telefonisch contact met ons op te nemen via 085 004 32 45 op werkdagen tussen 09:00 en 18:00. We gaan dan samen op zoek voor u om een passende topper of matras die aan uw wensen aansluit.

Nadat wij weten welke nieuwe matras(kern) of topper(kern) u graag wilt ontvangen kunnen wij uw omruilgarantie in werking zetten. Daarna dient u zelf zorg te dragen dat het om te ruilen matras(kern) of topper(kern) retour komt bij ons. Mogelijk kan er gebruik gemaakt worden van onze transportmogelijkheden, maar alleen in overleg met ons en tegen het door ons vastgestelde tarief. U bent zelf verantwoordelijk voor een goede verpakking en bescherming bij het retourtransport (wij adviseren u daarom originele verpakking te bewaren).

Download 100 dagen omruilgarantie >