Garantie
Over uw aankoop is de wettelijke garantie van kracht, eventuele door ons extra aangeboden garanties doen daar niets aan af. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.
Garantie op matrassen
Op alle matrassen van matrasplaza.nl ontvangt u een 5 jarige afbouwende garantie (25 jaar garantie op veerbreuk*). De garantie is alleen geldig indien de onderhoudsadviezen van matasplaza.nl worden gehanteerd, zoals: het gebruik van een kwalitatieve molton, en dat er sprake is geweest van normale huishoudelijke gebruik.
*indien van toepassing
Garantie op topdekmatrassen
Op alle topdekmatrassen van matrasplaza.nl ontvangt u een 5 jarige afbouwende garantie De garantie is alleen geldig indien de onderhoudsadviezen van matrasplaza.nl worden gehanteerd, zoals: het gebruik van een kwalitatieve molton, en dat er sprake is geweest van normale huishoudelijke gebruik.
Afbouwende garantietermijn zoals hieronder staat:
1ste jaar: volledige garantie
2e jaar: volledige garantie
3e jaar: 1/3 afschrijving
4e jaar: 2/3 afschrijving
5e jaar: 3/3 afschrijving
na 5 jaar: Worden er voorrijkosten berekent
Garantie op uitverkoop
Op alle uitverkoopmodellen wordt 5 Jaar (gelijkmatige afbouwende garantie geboden. Deze garantie geldt niet voor uiterlijk of eventuele beschadigingen bij aflevering of afhalen van het product.
Garantie op verkleuring
Wanneer er sprake is van verkleuring hanteert matrasplaza.nl 3 Maanden garantie.
Garantie op beddengoed
Op alle beddengoed zoals dekbedden en kussen wordt 3 jaar afbouwende garantie geboden.
Garantie voorwaarden
Wanneer er sprake blijkt te zijn van materiaal- of fabricagefouten, zal het daaruit voortvloeiende defect hersteld worden volgens de matrasplaza.nl garantievoorwaarden. Indien een defect niet hersteld kan worden door matrasplaza.nl, wordt het product conform de voorwaarden vervangen door hetzelfde of, indien dat niet meer leverbaar is, door een gelijkwaardig product.
Aanspraak maken op garantie voor beschadigingen of gebreken die ontstaan zijn door ondoelmatig handelen (bijvoorbeeld door overbelasting), verkeerd of onoordeelkundig gebruik of door normale slijtage, worden uitgesloten.
Matrasplaza.nl kan enkel garantie verlenen mits de originele factuur voorgelegd kan worden, deze dient derhalve goed bewaard te worden. De garantieperiode is beperkt tot het leven van de eerste koper.
100 Dagen Omruilgarantie
Matras Plaza biedt voor alle matrassen en topdekmatrassen 100 dagen omruilgarantie. Indien het matras of topdekmatras bij de Klant niet aan de verwachting voldoet, kan de Klant het matras binnen 100 dagen omruilen tegen een ander type kern.
Nadat het matras of topper is geleverd, zal de Klant het matras of topper 30 nachten de tijd geven zodat de Klant aan het nieuwe matras of topper kan wennen. Het kan daarom zijn dat de Klant in deze periode nog niet zo goed slaapt als de Klant verwacht had. Dat is een heel normaal proces, de Klant heeft namelijk de tijd nodig om te wennen aan het nieuwe slaapcomfort. Is het na deze 30 nachten nog steeds het geval? Dan kan de klant het aan Matras Plaza laten weten, Dit kan de Klant doen om zijn klacht aan te geven via het contactformulier of om telefonisch contact op te nemen via 085 004 32 45 op werkdagen tussen 09:00 en 18:00. Dan kan de klant namelijk de kern van het matras of topper omruilen voor een die beter bij de behoefte past van de Klant.
Tijdens de 100 dagen omruilgarantie mag de Klant gewoon op het matras of topper slapen. Omdat de Klant de tijd nodig heeft om te wennen aan het nieuwe slaapcomfort vraagt Matras Plaza de Klant dit 30 nachten te doen.
Matras Plaza omruilgarantie geldt voor alle matrassen en toppers die bij Matras Plaza zijn gekocht. De omruilgarantie geldt alleen niet voor Matras Plaza outlet- en showroommodellen, klachten met betrekking tot maatvoering, beschadigde of bevuilde producten, of met de vermelding op de factuur `geen omruilgarantie`.
Voor het omruilen van de klant zijn matras of topper kern vraagt Matras Plaza een bijdrage van € 139,00 voor administratieve handelingen, deze kosten zijn excl. verzendkosten van het nieuwe matras of topper kern.
De Klant heeft ten eerste 30 nachten de tijd nodig om te wennen aan het nieuwe matras of topper, naar deze 30 nachten tot maximaal 100 dagen na factuur/leveringsdatum kan de Klant aanspraak maken op zijn omruilgarantie. De Klant kan hiervoor contact met Matras Plaza opnemen om het matras eenmalig om te ruilen voor een die beter bij de Klant zijn wensen aansluit. Dit kan de Klant doen om zijn klacht aan te geven via het contactformulier of om telefonisch contact op te nemen via 085 004 32 45 op werkdagen tussen 09:00 en 18:00.
De Klant moet er ook rekening mee houden dat Matras Plaza zelf voor de Klant op zoek zal gaan om een passende topperkern of matraskern uit te zoeken die aan de Klant zijn wensen voldoet. Matras Plaza zal dan een aantal type matraskernen of topperkernen aan de klant verstreken waaruit de Klant een keuze kan maken. Wanneer de Klant dan kiest voor een matraskern of topperkern met hogere verkoopprijs, dan dient de Klant dit prijsverschil bij te betalen, en wanneer de Klant een voordelige kiest dit gebeurt met gesloten beurs.
Nadat Matras Plaza weet welke nieuwe matraskern of topperkern de Klant graag wilt ontvangen kan Matras Plaza de omruilgarantie in werking zetten. Daarna dient de Klant zelf zorg te dragen dat het om te ruilen matraskern of topperkern retour komt bij Matras Plaza. Mogelijk kan er gebruik gemaakt worden van de transportmogelijkheden van Matras Plaza, maar alleen in overleg met Matras Plaza en tegen het door Matras Plaza vastgestelde tarief.
De Klant is zelf verantwoordelijk voor een goede verpakking en bescherming bij het retourtransport (Matras Plaza adviseren de Klant daarom de originele verpakking te bewaren).